fbpx

Fåglar och orkidéer på Ölands Alvar och besök på Ölands södra udde samt i nationalparken Blå jungfrun

Följ med till några av Sveriges absolut finaste naturpärlor vilka är som allra bäst på försommaren! Här gör vi strövtåg, bor trevligt och äter riktigt vällagad mat. Blå jungfrun nationalpark är en mytomspunnen isolerad ö med magnifik siluett mitt ute i Kalmarsund. Ölands Alvar, Världsarv speciellt välkänt för försommarens orkidéblomning. På Ölands södra udde finns såväl grå- som knubbsälar. Under våren och försommaren passerar hundratusentals fåglar på sin flyttning. Här strövar vi och får vara med om ringmärkning. Hasse Berglund, biolog och en av av Sveriges allra mest erfarna naturreseledare, leder resan.

Resan arrangeras i samarbete med Högbergs buss. Mer information finns på deras hemsida, där också bokningen sker.

Datum: 13-16 juni 2024

Pris: från 11 995 kr

Har du frågor kring denna resa? Kontaka oss så hjälper vi dig gärna, vi tycker om att prata med reslystna! Klicka här för att komma till Nationalparksresors kontaktuppgifter.

Upptäck alla våra klimatsmarta resor!